Ministarstvo ekologije za pooštravanje uvoza vozila sa "evro 3" motorima

Bez autora
Mar 04 2018

Država Srbija sigurno neće mirno posmatrati uvoz starih dizel automobila koji će, po svemu sudeći, vrlo brzio biti zabranjeni u gradovima Nemačke. Iako je, po sadašnjim važećim propisima, u Srbiju dozvoljen uvoz vozila sa "evro 3" motorima, uskoro bi trebalo da se pokrene inicijativa za pooštravanje uvoza. Naime, Ministarstvo zaštite životne sredine, u skladu sa svojim nadležnostima i ciljevima, pozdravilo je odluku nemačkog suda u vezi s mogućom zabranom da starija dizel vozila saobraćaju u centru grada. Imajući u vidu specifičnost naše zemlje kada je starost vozila u pitanju, odnosno da je vozni park na teritoriji Srbije u proseku veoma star, bilo bi svrsishodno, u cilju drastičnog smanjenja zagađenja vazduha, kao i buke, kada bi i lokalne samouprave na teritoriji Srbije primenile istu ili sličnu meru - kaže se u saopštenju Ministarstva.

Ministarstvo ekologije za pooštravanje uvoza vozila sa "evro 3" motorimaDržava Srbija sigurno neće mirno posmatrati uvoz starih dizel automobila koji će, po svemu sudeći, vrlo brzio biti zabranjeni u gradovima Nemačke.

Iako je, po sadašnjim važećim propisima, u Srbiju dozvoljen uvoz vozila sa "evro 3" motorima, uskoro bi trebalo, kako je za "Novosti" potvrđeno, da se pokrene inicijativa za pooštravanje uvoza.

Naime, Ministarstvo zaštite životne sredine, u skladu sa svojim nadležnostima i ciljevima, pozdravilo je odluku nemačkog suda u vezi s mogućom zabranom da starija dizel vozila saobraćaju u centru grada.

- Imajući u vidu specifičnost naše zemlje kada je starost vozila u pitanju, odnosno da je vozni park na teritoriji Srbije u proseku veoma star, bilo bi svrsishodno, u cilju drastičnog smanjenja zagađenja vazduha, kao i buke, kada bi i lokalne samouprave na teritoriji Srbije primenile istu ili sličnu meru - kaže se u saopštenju Ministarstva dostavljenom "Novostima".

U planu je da Ministarstvo zaštite životne sredine pokrene inicijativu prema nadležnim organima i organizacijama za pooštravanje uslova uvoza polovnih automobila, kako bi se doprinelo rešavanju evidentnog problema zagađenja vazduha. Planirana incijativa odnosiće se ne samo na uvoz, već i na strogu kontrolu izduvnih gasova iz automobila prilikom tehničkog pregleda, kao uslov za registraciju vozila.

Stavljanje u promet vozila, njihovo puštanje u saobraćaj ukoliko su homologovana, mora se utvrditi i na osnovu propisanih uslova iz Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je u nadležnosti Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, s tim da uverenje o ispunjenosti uslova navedenih u zakonu izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja. Vozila koja ne ispunjavaju prethodno, ne mogu se stavljati u saobraćaj, odnosno u promet.

Da podsetimo, nemački savezni sud u Lajpcigu doneo je odluku kojom se dozvoljava nemačkim gradovima, koji to budu hteli, da zabrane upotrebu vozila sa dizel motorima (zasada su izuzeti samo motori "evro 6" i "evro 6+" eko-standarda), u cilju zaštite javnog zdravlja od štetnih emisija gasova. Kako u Nemačkoj ima oko 12 miliona takvih automobila, procene su da bi veliki broj njih mogao da završi i u Srbiji - čak oko 300.000, što je realna brojka kada se zna da je prošle godine uvezeno više od 150.000 "polovnjaka", od kojih je 110.000 bilo starije od 13 godina.

Čeka se agencija

Ministarstvo trgovine Srbije će pratiti celu situaciju oko uvoza "polovnjaka", ali u njegovoj nadležnosti, kako je rečeno za "Novosti" u ovom ministarstvu, nije određivanje uslova uvoza. - To je u nadležnosti Ministarstva saobraćaja i građevine, ali i Agencije za bezbednost saobraćaja. Oni određuju pod kojim uslovima se polovna vozila uvoze u Srbiju - kažu u Ministarstvu trgovine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik